dimarts, 20 de març del 2018

El lloc on escrivim




Escriure és una feina i per això és imprescindible un bon lloc on realitzar-la. 
Encara hi ha qui té la idea romàntica de l'escriptor atravessat per la inspiració enmig de qualsevol activitat diària, però la veritat és que la inspiració (les idees brillants) no ens visita, sinó que l'hem de buscar amb insistència.
Hi ha qui la busca davant el mar, a la muntanya, en un museu, fent una becaina..., tot i que la immensa majoria la treballen davant una taula (d'Ikea) i un ordinador(o qualsevol estri més o menys tecnològic).

Quan aquest estiu vaig visitar la casa de Saramago i vaig veure el lloc on escrivia, primer em vaig sentir una mica incòmoda passejant per aquella habitació tan íntima, i alhora afortunada per ser-hi. Després em preguntar com serien els estudis d'altres autors/es, i si algú seria tan amable d'endreçar el meu escriptori caòtic per fer-li una foto cuqui.

He buscat aquests llocs on s'han dedicat a treballar, és a dir, els escriptoris dels escriptors:


Escriptori d'Ángeles Mora

Escriptori de Virginia Woolf

Escriptori d'Amalia Bautista

Escriptori d'Emila Pardo Bazán

Escriptori de Raymond Carver

Escriptori de Marguerite Duras

Escriptori de Leon Tolstoy

Escriptori de Mark Twain

Escriptori d'Stephen King

Escriptori d'Agatha Christie

Escriptori d'Arthur Conan Doyle

Escriptori d'Arthur Miller

Escriptori d'Edith Wharton

Escriptori d'Ernest Hemingway

Escriptori de George Orwell

Escriptori de Gertrude Stein

Escriptori d'Ian Fleming

Escriptori de Ray Bradbury

Escriptori de Roald Dahl

Escriptori d'Scott Fitzgerald

Escriptori de Federico García Lorca

Escriptori de Flannery O'Connor


Obrir a la curiositat del públic aquests espais tan personals és una gran mostra de generositat.



*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada