dimecres, 14 de gener del 2015

Actualització Diccionari Terminològic

Aquesta tardor, el Diccionari de critreris terminològis va fer una nova actualització en línia al TERMCAT.
De seguida en vaig fer ressò a twitter perquè em van sorprendre algunes de les noves propostes, sobretot la d'utilitzar com a forma correcta la paraula blog en lloc de bloc, la que s'havia acceptat fins ara. Se seguia la norma, les paraules que acaben en oclusiva sorda opten  per escriure's amb -c, amb algunes excepcions.
Però a poc a poc s'ha anat imposant la norma estrangera, la d'escriure-la amb final -g.

Aquests són el arguments:






La tria l'ha fet l'Institut d'Estudis Catalans i dels 3 arguments a favor em crida l'atenció que diguin que és la forma que més utilitzen els mitjans de comunicació, com si aquests fossin una autoritat.

La veritat és que no m'agrada el canvi, segurament perquè estava acostumada a escriure mil i una vegades "bloc". A més, ja no es podrà dir blocaire, esclar, ara direm bloguer/a. I mentre ho escric el corrector, que no està a la moda, m'ho subratlla en vermell.



Totes les actualitzacions per temes que es van fer el passat octubre AQUÍ.


*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada