dimecres, 30 de març del 2016

Book hangover




Hem tornat a la rutina, a la feina, a matinar; però què passa quan estem de vacances i tenim molt de temps per llegir? Que quan s'acaben aquests dies feliços i literaris ens agafa una book hangover com una casa, és a dir, una ressaca tremenda de llibres. Com pots saber si pateixes aquest tipus de ressaca? Aquests són els 7 símptomes que he descobert:

1. No pots deixar de pensar en el/la protagonista del darrer llibre llegit. I ho fas com si fos un amic de tota la vida o, fins i tot, sovint hi penses com en el teu amor.



2. Comences a veure coincidències i similituds entre els teus amics i alguns personatges del llibre. De vegades és només un gest, un pentinat o el nom, oi Tirantlu?




3. Sense adonar-te'n utilitzes frases fetes que abans no deies. I són frases literals que deia aquell o aquell altre personatge que t'ha posseït, ai do!




4. És l'aniversari d'algun amic i quan al grup de whats creat per l'ocasió demanen idees per al regal escrius veloç Un llibre! O dos, o tres, i penses que millor escriure una llista llarguíssima de títols.



5. Tens a la tauleta de nit el llibre acabat fa dos mesos. No el vols desar encara i de tant en tant l'obres i l'ensumes. Molt.



6. Passes per davant d'una llibreria i t'atures inevitablement. I plores una mica només, intentes reprimir l'impuls d'entrar-hi i comprar un altre llibre que agafarà pols, molta pols a la pila de llibres No llegits.



7. T'estresses pensant que falta massa per tenir de nou vacances i temps per llegir. Però t'equivoques! Aviat vindrà un pont o un festiu sorpresa de lliure disposició i agafaràs llibres nous que en acabar et tornaran a provocar una deliciosa ressaca.




*

2 comentaris:

  1. 1) Es curiós jo llegeixo més durant la setmana laboral que durant les vacances, serà que sóc un lector de transport públic.

    4) Sobre regalar llibres mai ho faig, serà perquè odio que em regalin llibres a mi perquè mai l’encerten.

    5) Serà que tinc un llibre electrònic i per això no ensumo res.

    ResponElimina
  2. 1) Ui, jo em marejo al bus, si llegeixo. Biodramina?

    4) A mi sempre em demanen que els recomani llibres; si conec bé la persona, l'encerto. Si no, és un risc; però tinc alguns títols imprescindibles que mai no em fallen ;)

    5) Pons, ja trigues en ensumar el kindle! Hihihi...

    ResponElimina