dimecres, 28 de febrer del 2018

A la cuina amb 'A la cuina amb Kafka'





Ja és a les llibreries Baking with Kafka, traduït al castellà per Carlos Mayor Ortega i editat per Salamandra Graphic. Té un total de 160 pàgines plenes d'humor fi a un preu de 18 euros.
Fa gairebé un any en Tom Gauld ens anunciava la preparació d'aquest volum i la propera aparició (a la tardor passada), en anglès. Quan em vaig assabentar li vaig dedicar una entrada perquè és un autor que m'agrada i segueixo; de fet sovint utilitzo alguns dels seus dibuixos a les xarxes i també per aquí.
Així que de seguida me'l vaig comprar, me'l vaig llegir i vaig anar a la cuina a fer-me una foto amb Kafka a la cuina. Després he rellegit algunes de les pàgines, he tornat a riure i el recomano molt perquè no és fàcil fer humor sobre en món de la Literatura i menys encara fer-ho tan bé. De tant en tant cal treure-li solemnitat a tot allò que envolta el fet d'esciure, els escriptors i els llibres i fer-ne paròdia.

Què hi trobem, al llibre?

1. Vinyetes de crítica social o política:

 





2. Crítica purament literària
     a) A la lectura:



      b) A l'escriptura:



      c) A la literatura en general:



3. Sobre la vida diària dels lectors:



4. Crítica novel·lística:



5. Consells útils:




6. Noves tecnologies literàries:



L'humor d'en Tom Gauld és agut, es reconeix en qualsevol il·lustració i a més té un punt de crítica i d'incomoditat que el fan únic.


*

2 comentaris: