dimecres, 11 de setembre del 2019

Distàncies





L'altre dia vaig llegir que la poeta Cristina Peri Rossi ha rebut el premi José Donoso 2019, un gran premi de poesia.
De seguida em va venir al cap un poema seu que m'encanta titulat 'Distancia justa' (Otra vez Eros. Lumen, 1994) i que sempre relaciono amb la cançó 'La distancia adecuada' (Tu labio superior, 2008) d'una altra Cristina, de la Christina Rosenvinge.

Em passa molt això de relacionar poemes o fragments de llibres amb cançons: m'agrada establir connexions, fils, lligams entre diferents textos; unions originals que segurament només tenen sentit per a mi. I de vegades també em passa amb fotografies o fragments de pel·lícules.

Aquí el poema i la cançó:


Distancia justa

En el amor, y en el boxeo
todo es cuestión de distancia
Si te acercas demasiado me excito
me asusto
me obnubilo digo tonterías
me echo a temblar
pero si estás lejos
sufro entristezco
me desvelo y escribo poemas.








*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada