divendres, 26 d’agost del 2011

Más Babieca que yo

És l'últim CD que he comprat i el que més he escoltat aquest estiu. És del Sr Chinarro i es diu "Presidente", és el seu darrer treball. Genial. M'encanta.
La primera vegada que el vaig veure en concert va ser al Faraday l'any 2008. En tenia moltes ganes; la meva amiga Vero l'escoltava sovint i me'l va recomanar. És un autor original i fresc, amb unes cançons diferents i perfectament interpretades.
Després d'aquell concert i de cantar pels carrers "El rayo verde" vaig escriure un poema inspirat en aquesta cançó i el vaig titular 'El raig verd', esclar (publicat a La dona bilingüe). Només puc afegir que és un tema inspirador.
"Presidente" és un treball rodó, extremadament bo, una novetat potent per als seus seguidors. Segurament haureu escoltat a la ràdio el tema "Una llamada a la acción" (http://www.youtube.com/watch?v=KyaZPy85MSk), una cançó que s'enganxa fàcilment, amb uns ritmes alegres i optimistes que et fa moure, saltar, ballar; i això malgrat la veu greu que té el Chinarro. Però el tema que més m'agrada és una melodia encisadora de nom "Babieca", una cancó perfecta, amb ressò literari, que avança en un espectacular in crescendo. I se'm repeteix al cap com un conjur, tant que avui, quan he anat al mercat a comprar llegums per dinar, quan la dependenta ha preguntat Qui és ara, m'ha anat d'un pèl que no li crido ¡Más Babieca que yo aquí no hay!

Us deixo el vídeo perquè comproveu el seu poder suggestiu:




Me'n vaig a dinar llegum amb el Chinarro de fons.

*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada