dijous, 21 de març del 2019

21 de març amb P de Poesia




Avui és 21 de març, és a dir, el dia internacional de la Poesia. Per a celebrar-ho, tant ahir com avui, s'estan celebrant molts actes al voltant dels poemes, poetes i poesia. 

Ahir a Vilanova vam celebrar-ho amb un recital per presentar els 5 punts de llibre que formen la P de Poesia. Són les Biblioteques de la ciutat les impulsores del projecte que juguen amb la P de Pa/Poesia (i també es podria afegir la P de la primavera que comença) ja que els 5 punts es poden trobar a partir d'avui a tots els forns (i a les biblioteques). Els poemes van acompanyats d'unes fotos precioses fetes per l'Aida Moral.

A més de la lectura dels nostres 5 poemes per als punts, l'Ester Astudillo, l'Anna Bertran, la Blanca Deusdad, la Dolors Juan i jo mateixa vam llegir-ne un altre. Aquest de l'Emily Dickinson va ser el triat per mi:

Em vaig notar una esquerda al cap,
com si el cervell se m'hagués esberlat.
Vaig mirar d'encaixar-lo, costura amb costura,
però no el vaig poder arreglar.

Vaig provar d'ajuntar el pensament de darrere
amb el pensament d'abans,
però la seqüència es desprenia del so,
com pilotes rodolant.


A part de la lectura, els assitents vam gaudir de la música de la vilanovina Carla Barroso

*Els 5 poemes:



*

1 comentari: