dimarts, 26 d’abril del 2016

Postures ideals per llegir




Quina és la millor postura per llegir? Quina és la teva preferida?
La meva és estirada al sofà o al llit amb un parell de coixins per repenjar el cap, que em pesa massa.
Hi ha mil i una maneres de posar-se còmode davant un llibre i cadascú té la seva (o seves) preferida. Mirant per la xarxa n'he descobert de ben estranyes i incòmodes, només a l'abast de contorsionistes o experts en ioga. El que està clar és que no estan fetes per a mi:
1. Típica escena quan penses, vinga, només un capítol més i plego. Tombs i més tombs, capítol rere capítol a l'estiu la suor et fa una pell nova al sofà d'escai. Si més no, t'acabes exfoliant de forma natural i inesperada.





2. Cas d'aquells que tenen una edat i experiència lectora i no volen acabar contracturats ni pagar una pasta al fisio. Llavors van canviant la postura sovint, sempre correcta, i es permeten fins i tot fer alguna filigrana apresa al curs de Kundalini ioga.




3. Quan ets jove i fashion passa això: qualsevol lloc, qualsevol postura és ideal per llegir la novel·la de moda. Però no saps que ni el millor best-seller t'estalviarà el maleït dolor de ronyons. Hipster, prepara la cartera per a l'osteòpata. 





4. Cas de la mega-hiper-súper-flexible que es creu que com ella és de xiclet pot anar presumint davant la gent de com es poden fer dues coses alhora: llegir i estar en forma sense perdre el somriure ni trencar-se la cara contra el terra (cosa que estic segura que em passaria a mi si ho intento). 





5. El meu preferit: el cas d'aquells que es pensen que la vida és una tómbola, és a dir, un circ i que ells són trapezistes o equilibristes i que mira què cuqui que sóc i que això no costa res, mira que fàcil, mira com llegeixo, mira com no em cauen les ulleres, mira que ni em despentino, mira com no m'està agafant cap rampa, mira com m'estic enterant de tot i ara et faré una síntesi súper-currada i un comentari crític, a més d'explicar-te la biografia d'aquest/a autor/a tan espiritual que m'ha entrat molt a dins. Perquè sóc guai.





Per últim, un vídeo curiós de les autèntiques postures que s'haurien d'adoptar segons la lectura triada. A gaudir-ne:




*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada